dimanche 17 avril 2011

PROCESIÓNS DE CURIOSA VORACIDADE HIPERCONSUMISTA


Ollei a foto da procesión curioseando nos medios dixitais. Sabía que era o primeiro sábado coas portas abertas a ese mastodonte do hiperconsumismo. E comprobei o que sospeitara: finalmente, eu tiña razón, somos poucos os que cremos que as cousas non se deben facer así.

A foto que recollo representa moi ben o concepto de procesión: enorme acumulación de persoas, en ringleiras e indo detrás dun ídolo. Vale, pode que a comparación non sexa perfecta, xa que o ídolo santificado non se move, pero tanto ten. O certo é que algo irracional move esa crenza de que aí, dentro das portas dese novo templo, atoparán...que?

E curioso, unha procesión de Semana Santa -que tampouco me atraen, non xa porque sexa ateo, senón porque as enormes masas de xentes me producen unha sensación de abafo- é máis ecolóxica nese deambular detrás da imaxe santificada. Aquí, a procesión ten o cheiro a tubo de escape, a aire contaminado, a goma queimada no asfalto, e inxentes cantidades de CO2 que se verten á atmosfera.

En fin, digo curiosa voracidade porque no fondo, a meirande parte sairá case sen nada substancial nas mans, pero con menos ca o que levaban. Pero algo levarán, como xesto de conquista, como proba da procesión.

Este modelo é insustentable en todos os parámetros:
a) na forma de comerciar e producir: canta vulneración de DD.HH. non se agochan nos beneficios de multinacionais?? Informes hainos, pero claro, ao igual que a guerra que declaramos, acontece en países e en xentes que nin queremos coñecer.
b) no forma de alimentar: comercio inxusto e insolidario: 4 compañías controlan o 50 % da alimentación industrial en España; a presión á que se ven sometidos labregos e labregas é inxente: loitan contra xigantes para non ter que pechar as súas pequenas e máis ecolóxicas formas de producir alimentos;
c) no modelo ambiental: xa o vimos: coches e máis coches, contaminación;
d) na propia dimensión económica: nun radio superior aos 15 quilómetros o pequeno comercio padecerá esa competencia (desleal) e pechará, e perderanse postos de traballo e...morrerán os barrios.

Sei que este modelo capitalista ten adeptos, claro. Por iso son capitalistas.

Unha forma máis de acentuar o individualismo co que vivimos os occidentais.

Xa o dixen antes, AVE (territorio), Cidade da Cultura (cultura-turismo) e Marineda City (modelo comercial) son expoñentes do capitalismo. Con iso queda dito todo.

2 commentaires:

  1. Vendo que entendes as cousas como as entendo eu e que as sentes como as sinto eu, aconséllote que leas:

    "Supermercados. No gracias" - Esther Vivas y Xavier Montagut (da xarxa de consum solidari).

    q teñas bo día

    www.hoyideashoy.blogspot.com

    RépondreSupprimer